Pliva zdravlje

  • Biometeorološka prognoza od 8. do 10. veljače
    Biometeorološke prilike bit će nepovoljne iduća tri dana, a građani se upozoravaju da se primjereno zaštite od od hladnoće, izvijestio je u utorak Državni hidrometeorološki...
  • U Splitu 549 ozlijeđenih
    Zbog padova na snijegu ili poledici od petka do utorka prijepodne na hitni kirurški odjel splitskog Kliničkog bolničkog centra (KBC) primljeno je 549 ozlijeđenih pacijenata,...
  • Pušenje povećava rizik za psorijazu
    Veliko istraživanje znanstvenika s Harvarda je pokazalo kako pušači imaju veći rizik za razvoj psorijaze, objavio je American Journal of Epidemiology.
  • Krvni test za dijagnozu depresije
    Istraživanje provedeno u SAD u bostonskoj Massachusetts General Hospital ukazuje na mogućnost korištenja 9 biomarkera u krvi u svrhu otkrivanja pacijenata s depresijom.
  • Bolji uvid u djelovanje sastojka crnog vina
    Testiranja američkih znanstvenika provedena na životinjama pokazuju na koji način resveratrol iz crnog vina može djelovati protiv niza kroničnih bolesti.
  • Europa: Studen odnijela 360 života
    Val studeni koji već desetak dana pustoši Europom odnosi nove žrtve, pa se sada broj umrlih od hladnoće popeo na oko 360, ne računajući žrtve...
  • Manji tanjuri ne pomažu osobama na dijeti
    Suprotno uvriježenom mišljenju, korištenje manjih tanjura nije povezano sa smanjenjem količine konzumirane hrane, objavili su američki znanstvenici.
  • Hladnoća zahtijeva promjene u navikama hranjenja
    Zima je došla nešto kasnije od očekivanog, pa tek sada slijede hladniji dani. Stoga je pravi trenutak da se podsjetimo kako organizam zaštiti od posljedica...
Vitaminski dodaci prehrani mogu izazvati rak
Ocjena: / 0
LošeOdlično 
Utorak, 20 Listopad 2009 23:02
Stručnjaci upozoravaju da uzimanje vitaminskih i mineralnih nadomjestaka može donijeti više štete nego koristi
Medicinski stručnjaci kažu da je svih ovih godina bilo teško predvidjeti kako će vitaminski dodaci prehrani utjecati na sprečavanje različitih vrsta raka.

Otkriveno je da smanjen unos vitamina uistinu čini organizam manje otpornim na rak, ali i da velike doze vitamina mogu biti štetne.

Već su neka prijašnja istraživanja pokazala da određeni vitamini zapravo povećavaju rizik od nekih vrsta karcinoma. Primjerice, beta karoten povećava rizik od raka pluća kod ljudi koji puše.

'Mnogi ljudi smatraju da uzimanjem vitaminskih dodataka mogu smanjiti opasnost da obole o raka, ali dokazi pokazuju suprotno. Samo zdrav način prehrane i tjelovježba mogu smanjiti rizik', istaknuo je profesor Martin Wiseman iz Svjetskog centra za istraživanje raka.

Stručnjaci upozoravaju da se ljudi zavaravaju uzimanjem vitaminskih i mineralnih nadomjestaka jer oni ne sadržavaju vrijedna nutritivna svojstva koja se nalaze u određenim namirnicama. Treba stoga konzumirati prirodnu hranu koja sadržava vitamine i minerale, ali i brojna druga korisna svojstva.
 
Izvor: tportal.hr
 

Javite prijatelju o Zdravljaku!

Anketa

Što mislite o Zdravljaku?
 

On-line posjetitelji

Trenutno aktivnih Gostiju: 7 

Poruke

ShoutMix chat widget
Ads on: Special HTML